Az ajándék utat készít a régi bölcsesség szerint, amivel a cégek is tisztában vannak, ezért a reklámajándékok régóta használt és bevált marketingeszközök. Hatékonyan tudják segíteni a vállalkozásokat abban, hogy megismertessék a márkájukat és javítsák az ügyfélkapcsolataikat. De milyen is a jó reklámajándék, ami hosszú távon is láthatóbbá és emlékezetessé teszi a céget? Van néhány szempont, amit érdemes szem előtt tartani.
Ilyen szempont például az, hogy a jól megválasztott reklámajándék tartósan használható és praktikus. Ez egyrészt abból a szempontból fontos, hogy az embereknek kedve legyen átvenni és használni, tehát ne egy eldobható „tucattágyat” lássanak benne. Másrészt azért is fontos a hosszabb távú használhatóság, mert minden egyes alkalommal, amikor előkerül, akkor óhatatlanul a cég neve és logója is szem előtt lesz.
Az ajándékok nemcsak apró figyelmességek, hanem valamilyen módon megbecsülést is közvetítenek. Ezzel egy pozitív élmény társul a céghez, ami növeli az ügyfélhűséget. Az elégedett ügyfelek szívesebben térnek vissza, és nagyobb valószínűséggel ajánlják a céget vagy szolgáltatót másoknak is. Ezért fontos, hogy az ajándéktárgy jó minőségű legyen, még akkor is, ha csak egy kisebb értékű tárgyról van szó.
Az ajándék megválasztása hitelességi szempontokat is felvet. Egy csomagolásmentes üzlethálózat például elég rosszul tenné, ha logózott, egyszer használatos műanyag tollakat használna reklámajándéknak. Ellenben egy szépen logózott vászon bevásárlószatyor, amit például első vásárláskor adnak az üzlettel még csak ismerkedőknek, az nem kis mértékben növeli a cég hitelességét. Ráadásul a már említett praktikus használat szempontjának és a tartós reklámfelület céljának is kiválóan megfelel.