A megnevezés, a kifejezés esszenciája

A munkás póló kifejezés elég antipatikus módon hat, ezért inkább a céges póló vagy a formaruha, egyenruha szavakat használjuk. Az előző a nehéz fizikai munkát juttatja eszünkbe, pedig majdnem bármilyen munkát végezhetnek pólóba öltözve, csak nem mindegy, hogy milyen formájú, stílusú az adott ruhadarab. Minden munka önmagában értékkel bíró és nemes, sajátos előnyökkel és hátrányokkal. Társadalmunk felépítése alapján mindenfajta munkára igény és kereslet van, ahol hiányok lépnek fel, ott felborul az egyensúly. Egy apró díszítéssel ellátott póló teljesen más hatást vált ki, mint egy egyszerű darab, ezért a logó, vagy felirat nagyon fontos, csak nem mindegy, hogy milyen részre van nyomtatva, vagy hímezve. A hímzés igényesebb megjelenést eredményez, ezért egyes helyekre kizárólag ilyen formában kérik. A póló márkája és anyaga alapvető fontosságú, a legkedveltebbek a Gildan, James & Nicholson, Tee Jays, Fruit of the Loom és mások. A legtöbb pólónyomással, hímzéssel foglalkozó cég ezeket forgalmazza minőségük és tartósságuk miatt és az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy bármilyen silány színvonalú anyagra nem is lehet varrni vagy nyomtatni. A látványos, de ugyanakkor ízléses megjelenés ugyanúgy számít, mint a hangzatos kifejezés. Kifinomult világunkban tudatosan használnak a megszokottól fennköltebb elnevezéseket, mert teljesen más hatást vált ki. A különböző szakmák elnevezéseiben is érzékelhető ez a változás.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük